måndag 19 april 2010

På gång...!

Trotts att både Björn och jag haft annat att göra under helgen har vi hunnit en bra bit på grönsakslandet! Den ursprungliga planen har jag delvis gått ifrån, i det stora hela blir det som jag tänkt. Stackars älsklingen som får stå ut med mig "Jag vill ha..." "Nej inte, så utan jag vill ha...". Han är så snäll! Gör inte en min, utan arbetar troget vidare för att göra mig nöjd. Tänk om alla hade en sådan snäll karl?


Här har vi gjort halva landet. För att få ett snyggare utseende så bestämde jag att vi skulle sätta en ram med kalksten runt alla pallkragar. Massor med jobb! Men snyggt blir det, dessutom har jag övertalat mig själv att stenen behåller värmen nattetid. Superpraktiskt!


Bosse och Ammi ryckte in och hjälpte till lite med stenarna. Annars hade jag gett upp för länge sen... OMÖJLIGT att få det rakt och vågrätt! Björn & Bosse är så noggranna, superbra. För min del spelar det mindre roll, jag ser inte att det är snett och vint. :) Jag ser bara kärlek! Mitt grönsaksland!


När båda kragpall-raderna var på plats så började vi med mittgången. Är helt förälskad i de ojämna kalkplattorna! :) Ikväll för vi förstärkning av Bosse och Ammi och vi hoppas vi blir klara. Den som lever får se! Jag har köpt hem fiberduk som jag ska täcka det hela med, när jag fått ned den första sådden. Jag hoppas på att få ned morötter och lök under veckan. Är bonden igång är Annelie igång! :) På något vis ska jag också lyckas trycka ned några majsplantor i landet. Tror det får bli intill tomaterna. Haha! Hur ska detta gå till?!

I lördags var jag och övade hagelskytte med instruktör. Ja... Det gick ok tills en hagelbock bestämde sig för att släppa båda patronerna på samma gång och ge min axel en extra kyss. Jag var ju inte öm innan alls. Nejdå! Nu har jag två blåmärken och vägrar röra ett vapen den närmaste veckan. Om en och en halv vecka ska vi skjuta med kula. Hoppas axeln inte är öm då med! Jag vette fasiken... Ska det vara såhär smärtsamt? Eller är jag bara en mes? :)

Jack fick motion så han teg förra veckan och är numera någorlunda normal. Däremot har han tappat sin hörsel. Jag tror den ligger i skogen någonstans runt vattentornet. SUCK! Men den kommer nog tillbaka. :) Man måste vara optimist! Förutom Micke har Jack fått en ny vän, Zorro. Han är en vattenhund, minns inte vilken sort... Spansk kanske? Han är mycket rädd för stora busiga hundar som Jack. Men efter en stunds promenad vart det bus och bad! Duktiga Jack som kunde få Zorro trygg. Imorn blir det nästa promenad med Zorro. Hoppas han är mer framåt denna gång.

1 kommentar:

Malin sa...

Va duktiga ni är. Blir lite avis faktiskt. Min balkong är inte optimal för rolig odling :(

Låter som allt är bra med er. Skönt att höra. Va rädd och axeln bara. De där vapnen kan vara farliga.

Kramar till er alla