fredag 25 november 2011

Garnbytet - nu är det dags!



Nu är det äntligen dags att börja jobba på innehållet i paketet till garnbytet! Vi vart så pass många som 27 deltagare med blogg och 6 utan blogg. Jättekul! Samtliga deltagare får ett mail av mig under kvällen. Har du inte fått något mail så kontakta mig omgående på garnbytet@gmail.com.

Bloggare som deltar
Utsikt från vävstugan och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Busfröna i haga och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Fröken Humla och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Uzaans pysselvrå och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Ett liv utan böcker är inget liv och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Min terapihörna och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Ingaredstoka och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
YarnMadness och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Huset på kulla och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Tassar och stickor och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Destination Dubbaj och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Grodans ylledrömmar och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Johannas Pyssel och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Bizen pysslar och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här
Ingamay Askestad och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Kattis liv och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Marinas Mix och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Annelies liv och lite till och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Saannis design och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Elsas pysselrum och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Myz Pyzzel och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Livet som pysselkiise och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Virkaholic och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Soan pysslar och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Stines krypin och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
En turkfrus vardag och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.
Virkstan och svaren på frågorna finner du här, paketet hon fick finner du här.

Nu är det alltså dags att börja rota runt på din mottagares blogg. Vad finns det för intressanta gamla inlägg som kan ge dig tips på vad som kan glädja din mottagare? Kanske ska du lämna anonyma kommentarer med frågor och små diskreta ledtrådar på vem du är? Det är skoj om du inte röjer din identitet, då ger du din mottagare chans att gissa vem du är. Men när paketet kommit fram så ska du givetvis ge dig tillkänna!

Icke bloggare som deltar
Maria Ljungberg, paketet hon fick finner du här.
Rebecka Andersson, paketet hon fick finner du här.
Monica Bergström, paketet hon fick finner du här.
Gunilla Nilsson, paketet hon fick finner du här.
Gunnel Emberg, paketet hon fick finner du här.
Valborg Forss, paketet hon fick finner du här.

Så fort jag får in svaren på nedanstående frågor från din mottagare mailar jag dem till dig. Samtliga svar ska vara mig tillhanda absolut senast onsdagen den 30 november. Maila dina svar till garnbyte@gmail.com.

Paketets innehåll
Kom ihåg att du skickar paketet för att glädja din mottagare. Använd gärna postens förfrankerade påsar.  Beroende på garnet storlek får du välja passande påse. Se till att stänga paketet väl och tejpa ordentligt, så paketet inte går upp/blir skadat. Paketet ska skickas senast söndagen den 11 december.
Paketet ska innehålla

  • Minst tre nystan med garn (Det kan vara garn du har i dina gömmor sen tidigare, bara det är tre hela, rena och fräscha nystan)
  • Något ät- eller drickbart, t ex te, kaffe, choklad, godis...
  • En överraskning, t ex en virknål, stickor, markör, mönster, ögon, nos...

Sist men inte minst så måste du respektera din mottagares anonymitet och hantera namn och adress med respekt och diskretion.

Frågor som ger lite ledtrådar om dig
Nedanstående frågor ger dig ledtrådar om vem din mottagare är och vad denna skulle uppskatta i sitt paket. Men bloggare bör inte enbart basera paketinnehållet på dessa frågor, titta även på mottagarens blogg. Publicera svaret på dessa frågor så snart som möjligt i din blogg, saknar du blogg mailar du svaren till garnbyte@gmail.com. Svaren ska finnas på bloggen/mig tillhanda per mail absolut senast den 30 november. Då hinner din avsändare fundera på bra innehåll. :)

  1. Vad har du för garnrelaterade drömprojekt?
  2. Vilket är ditt favoritgarn (märke eller material)?
  3. Vilket garn gillar du verkligen inte?
  4. Vad virkar/stickar/skapar du just nu i garnväg?
  5. Vad gör du helst med garn (t ex virka, sticka)?
  6. Vilka är dina favoritfärger?
  7. Vad gör du när du unnar dig det där lilla extra?
  8. Vad dricker du helst?
  9. Vad äter du som smågott (t ex godis, choklad, torkad frukt, chips)?
  10. Har du några allergier mot livsmedel?
  11. Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?
  12. Samlar du på något?
  13. Har du någon annan blogg än den du angett i garnbytet, som kan ge din avsändare mer information?
  14. Finns det något ytterligare som din avsändare kan ha nytta av att veta? Icke bloggare bör använda denna fråga för att ge ännu mer info om sig själva.

Frågor? Tveka inte att höra av dig! Och glöm nu inte att tillåta anonyma kommentarer, så du kan få små fotavtryck av din avsändare! :) Nu kör vi!

9 kommentarer:

Virre sa...

Ska bli riktigt roligt!

Trevlig helg! Kram!

susanne sa...

Spännande. =)

Made by antiann sa...

Ja, jag längtar så efter att få se alla paket!

Johanna sa...

Åh, är så spännande! Nu har jag i alla fall lagt upp svaren på min blogg =)

Kristine sa...

Ska bli kul det här, och nu är äntligen mina svar uppe :)

Suss sa...

Oj så jag känt mig trött på sistone... Men nu är svaren uppe, i sista minuten! :-P

http://virkstan.blogspot.com/2011/11/smatt-och-gott-om-mig-garnbytet.html

Suss sa...

Hej! Jag har fått mitt paket nu (har bloggat om det, inlägg 2 på bloggen just nu), måste säga att det här var ett superroligt initiativ av dig och jag kommer absolut vara med nästa år om det blir av då med.

Madeleine sa...

Äntligen är mina bilder på bloggen! :) Du vet händelsevis inte vem som skickade till mig? Trist nog har jag tappat bort kortet jag fick med!

Lena sa...

Här är mitt paket tillslut. :)

http://lenasbokblogg.wordpress.com/2012/01/21/tillslut/