torsdag 8 november 2012

Virkad babysocka

Jag är med i några olika virk-grupper på Facebook. Där blir man alltid inspirerad till nya projekt. Helt underbart! Dessutom får man alltid hjälp när man stöter på problem. :) För ett tag sedan var det "någon" (bra minne man har...) som tipsade om denna video för att virka sockor.



Det vore ju mysigt att virka lite sockor, tycker jag. Sticka är ju inget för mig... ;) Så jag testade lite. Och såhär vart det!


Jag tycker det vart helt ok. Kanske lite fel garnval och sockan vart lite stum. Men just nu virkar jag i annat mjukt garn... Och jag tycker det känns bra. Sen är ju frågan vilken storlek man ska virka till en ofödd baby... Men ja, det är bara att chansa. :) Bild kommer!

1 kommentar:

virka liten kaka sa...

oj va spännande!! Hängde inte med att de va så dax :)
Kanske du är på BB nu:)

Nu ska jag virka lite mormorsrutor men sen kanske jag skulle prova på att virka sockar.

Ha de bra Kram