onsdag 7 november 2012

Att virka babyconverse - inte Annelies grej!?

Även om jag inte är någon virkexpert så tycker jag att jag får till det allt som oftast och blir nöjd med mina projekt. Men jag väljer ju ofta saker jag känner att jag klarar av. Babyconverse är bevisligen att ta sig "vatten över huvudet" för min del. Minns ni det första försöket? Usch va jag skäms! Den är SÅ FUL!

Direkt efter första försöket så testade jag istället Järbos mönster med dubbelt Tilda. Det vart bättre, men inte alls som jag tänkt mig. Jag tycker att delen som sitter runt benet blir så stor... Men igår hittade jag skon o kikade på den igen... Bebisben är ju tjocka! Det kanske inte är så fel?!


Men jag är iaf inte nöjd. Jag har bara gjort en. Och jag minns inte vilken nål jag använde!? Vi får se om det blir en till. :) I en av bilderna sitter det en virkad socka i skon. Mer om den imorgon! :)

3 kommentarer:

AnNie sa...

Heja, du var iallafall modig nog att försöka. Tänk på allt annat fantastiskt du för.

virka liten kaka sa...

Skon va jätte fin!! Jag virkade en sån förra året, men den blev inte alls bra.

Satt länge och tittade på bilden med nallen och pippimössan. Så fin! Är dålig på att kommenterar, men kikar in lite då och då i din blogg.
Roligt att även du följer min blogg :)

Kram

Unknown sa...

Du ger ju inte upp som jag gör. Har börjat o slutat hur många gånger som helst. Så jag tror att du fixar den andra lika bra. Tänk va mysigt för det lilla livet att ha ett par söta skor. Önskar dig en underbart härlig morgondag kram Beijan