torsdag 15 november 2012

Virkade tofflor

Som lite omväxling så har jag virkat något till mig själv. Sista tiden har det ju mest blivit bebis-virkning. :) Inte så konstigt men... Jag var på Rusta och mindes att jag sett att de har tjocka virknålar, så jag köpte ett paket. Jag hade 4 nystan Drops Eskimo kvar efter den gigantiska amigurumin och sökte lite på Drops och fann detta mönster.


Jag älskar att virka med tjockt garn och stor nål! Det går så snabbt! Och de vart världens varmaste tofflor! Rekommenderas till alla med kalla fötter alt. kalla golv. Men de är lite hala, så jag funderar på att köpa något att applicera för att ge lite motstånd. Men vart köper man det!?

1 kommentar:

virka liten kaka sa...

Inte.. hur många dagar över tiden är det nu? Kommer nog i helgen, lördag natt gissa jag på !

Ja, tänkte att de kunde vara kul att se för och efter bilder, tycker jag du ska lägga upp.

Kram