söndag 27 november 2011

1:a advent 2011

Äntligen har jag köpt ett nytt objektiv till kameran, det blev detta, ett vettigt objektiv för en billig penning. Jag har ett annat objektiv som tar bilder på långt håll, men jag behövde ett nytt som tar bilder nära. Annars är det så svårt att ta bilder på det man virkat... ;) Hittills är jag nöjd! Först måste jag visa de underbara rosorna jag fick av min älskade sambo på vår 3:årsdag. Underbart vackra! 


Sen har jag pysslar lite med växter/mossa/ljus. En liten plantering med en rosa hyacint vart såhär. Inte så tokigt för en nybörjare!


Sen trixade jag lite med ett ljus till köksbordet. Egentligen ville jag ha grön mossa, men det var ju slut (överallt...). Och jag vågade ju inte plocka egen mossa i skogen när jag skulle ha ett ljus intill... Så då vart det grå mossa (som är obrännbar tack vare massor av säkert cancerframkallande flammskyddsmedel). Men med ett vitt ljus vart det väldigt intetsägande... Tyvärr. Men lite trevligt iaf. Som ni ser på bilderna har det blivit ordentligt julpyntat i stugan. Härligt! :) På fredag är det familjens årliga pepparkaksbak. Det är så j*vla skoj! Det är lika heligt (om inte heligare!?) än själva julafton! :)))) Dessutom vill systerdottern komma igång med att virka amigurami. Haha! Jajamänn, jag fixar!


Många av deltagarna i garnbytet har svarat på sina frågor. I detta inlägg har jag lagt till en länk efter bloggnamnet, som leder direkt till frågorna. Jag blir väldigt inspirerad av att läsa alla andras svar, de ger mig faktiskt ideér till mitt paket som ska skickas. :)

Ni missar väl inte tävlingen? Och på torsdag börjar virk-a-longen.

Inga kommentarer: