onsdag 21 april 2010

Den sista snön...?


Det här är vad som mötte mig och Jack i förmiddags. En helt vit trädgård... Han vart mest förvånad. Jag såg riktigt hur han tänkte "Matte... Varför är det vitt igen?". Nåja... Efter regn, snö, hagel, regn, snö och lite mer regn så är gräsmattan grön igen. Undra när man ska våga så morötter och lök? Jag trodde jag skulle våga denna vecka, men jag är osäker. Så snart grönsakslandet är färdigt får ni se en bild eller två!


Jag har lyckats samla på mig lite olika pelargoner, men är fortfarande på jakt efter en rosenpelargon, gärna rosa. Hur ska jag få fingrarna på en? Jag har letat på Tradera men jag har inte vunnit någon auktion ännu... Till höger på bilden ser ni en Mårbacka (rosa) som jag försöker stamma upp. Jag har drömmar om ett pelargonträd!

Upptill på bloggen finns det ju startsidan och en sida om Jack. Med tiden ska jag skapa en sida om mina pelargoner. Men det känns lite trist att skapa den när jag inte har några foton på dem... Men det kommer! Tyvärr får pelargonerna stå innanför ett fönster med mönster, det är liksom lite ont om plats på fönsterbrädorna... :S


Gurkorna och tomaterna mår finfint! De börjar synas små blomsterknoppar på båda sorterna, spännande! Undra om det blir skörd inomhus i år? Nu haglar det igen... F*n också! Vi som skulle göra klart grönsakslandet idag...

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej Annelie!
Tack för din hälsning hos mig!
Nej, tyvärr.. jag har ingen rosenpelargon. Bara vanliga vita zonalpellar, rosa mårbacka och en doftpelargonstickling Attar of Roses.

Att stamma upp mårbacka borde inte vara svårt, så fort som dom växer :) Kommer säkert bli jättefin!

Ha d gott!
//Hanna