tisdag 14 april 2009

En cool gris?

Nu har jag börjat se samma sidor av Jack som jag såg vid vårt första möte. En cool gris. Med gris menas en latmask! :) Just nu ligger han bredvid mig i soffan och knorrar. Han har tryckt in nosen bakom min rygg, där är det ju mysigast. Vissa saker är fortfarande lite läbbiga, men det blir bättre och bättre. Jag känner ett extremt behov av att hitta en valpkurs som passar oss tidsmässigt och platsmässigt. Inte det lättaste...

Idag visade jag Jack att man kan ligga i fotöljen om man vill. På en ko-filt. :) Men det var bara roligt när jag var i närheten och hängde tvätt. Sitter jag i soffan så ligger han i soffan. Han är lite sliten efter att sin första dag på jobbet. Det har gått toppenbra. Han var lugn och inte rädd för fem öre. Stora lastbilar, konstiga stadsljud och nyfikna kollegor gick superbra. Fortsättning följer!

Nu på kvällen har jag kånkat fyra tunga sommardäck upp för trappan från källaren. Ska lämna dem till min mekaniker (Björn) som ska ge min bil lite kärlek (byta däck, tvätta osv). Undra vad jag ska göra i retur? Hm... Jag måste också prata med min urmakare (Björn) om hur man ändrar klockan i bilen... Men de kanske man ska ta direkt med mekanikern? Handyman!

Imorgon far jag och Jack till Uppsala. Först ska vi handla hundmat på fäboden, och lite goda ben. Sen drar vi vidare till mamma o pappa. Så får vi se vad Jack tycker om att vara hemma hos dem. Sen blir det hem och nanna, för att på torsdag fara tillbaka till Borensberg. Härligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Han är så söt så man vill bita i honom :-D Mia