onsdag 4 mars 2009

Ny inriktning på bloggen!

Hittills har bloggen enbart handlat om mina undulater och deras ungar. Men nu känner jag att bloggen måste få ändra inriktning. Nog för att pippsarnas liv är spännande, men nu pågår något ännu mer spännande i mitt liv! Nu är jag nämligen på jakt efter en hund. Den värsta sorgen efter Asta har lagt sig och jag känner mig redo för en ny hund. Jag har tänkt massor, fram och tillbaka, på ras. Det är otroligt svårt.

Just nu funderar jag starkt på korthårig collie. De verkar så otroligt härliga! Jag diskuterar det hela med en supertrevlig kvinna vid namn Eva, www.colliewood.se. Vi verkar ha samma värderingar och ja, hon är oerhört lätt att prata med. Eva och hennes man Urban fick en kull härliga korthåriga collies för 8 månader sedan. Två av dem söker evetuellt ett nytt hem... Och gissa vad Annelie gjort? Annelie har kärat ned sig totalt i den ena tiken, Rosa. Och vad hände sen? Jo... Björn kärade ned sig ännu mer i Rosa. Om inte mer än Annelie?! ;)

Rosa finner du här: http://www.colliewood.se/Rosa.html Är hon inte bara FÖR söt?! Och Evas beskrivning av henne! Ja, hur kan man inte smälta?

Ja, så här sitter jag och håller tummar och tår för att snart få besöka Eva, Urban och hundarna. Att vara hundägare utan hund är tungt... Väldigt tungt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAA! Jättefin hund och hennes temperament låter underbart. Är det fodervärd som gäller? Det låter ju som om de vill behålla henne? mvh MIa

Made by antiann sa...

De funderar på saken, jag & Björn avvaktar tålmodigt. Håll koll på bloggen så kommer mer info.

Och håll tummarna!!