tisdag 30 oktober 2012

Testing testing!

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag en vision om att skapa en mössa med ett mönster i tre färger. Som ni ser är det en mössa med mönstret från pippi-tröjan som jag är ute efter. Jag älskar det mönstret! :)


Hos Virkpia har jag sett att man kan skapa mönstret mha mossvirkning, jippie! Jag slipper ju sticka. Jag mööööööööglar bort när jag måste sticka. Så jag var tvungen att testvirka en liten lapp. Och det vart ju bra. Men... Hur ökar man när man mossvirkar?! Ja... Just det. Jag ska försöka tänka lite på det. Eller är det enkelt? Det är lite oklart... Återkommer i frågan! :)

2 kommentarer:

Katatrofen sa...

Hej! Tack för att du vill vara med i min utlottning! Tror det bästa med den är att jag hittar så många nya härliga bloggar att läsa!! Känner igen den lilla bilden också, visst är du med i Online Virkcafé på facebook? Om jag minns rätt var det där jag såg den.. =) Virkvärlden är inte så värst stor ändå.

Unknown sa...

O ja det är mysigt med pippi mönster. Du kan ju tala om när du har kommit på hur man ökar skulle jag gärna vilja veta. Ha en underbar morgondag kram Beijan