lördag 7 januari 2012

Kanin och kaos

Och så är äntligen julen på väg bort! :) Tänk så härligt med vår. Men på nyheterna säger väder-nissen att vintern äntligen kommit. Vad är det för sk*tsnack? Nejdu! Igår rykte granen och snart ryker julgardinerna med. Och så beställer jag snart fröer. Då är det vår!

Det tog lite tid, men nu är min kanin som skapades med hjälp av Jonna Ds virk-a-long. Jag fick problem med fötterna och fastnade, därför vart allt så sent. Jag valde tillslut att göra andra fötter, för jag fick inte till dem enligt Jonnas mönster. Kanske gjorde jag något tokigt? Sen valde jag en rund "dutt på magen" istället för en oval. Jag är nöjd med den lille filuren... Men vad ska han/hon kallas?!


Här hemma råder fullt kaos. :) Vi har äntligen kommit igång med renoveringen i badrummet. Så skönt det ska bli när det blir färdigt. Men jag HATAR att ha kaos hemma! Jag blir förstörd över att ha prylar överallt... Men jag vill ha badrum, så det är bara att se glad ut! Så nu saknar vi vägg mellan datorrummet och badrummet. Härligt! :) Nja... Men det blir ett lite större badrum eftersom de där svarta röret måste bytas. Ja, jo... Det blir bra! Men ska man ha el eller vattenburen golvvärme?! Det är ju omöjligt att få ett opartiskt svar i den frågan! 


Trotts att vi dammsuger hela tiden och går med inneskor så har jag fått en sticka i lilltån! :( Det skedde när jag bytte från inneskor till uteskor. J*vla sk*t! Älsklingen får operera ut när han kommer hem efter jakten... :)

Så åter till virkningen... Vad ska jag göra nu!? Jag vet inte riktigt... Jag har ju en del saker jag tänkt testa. Men jag vet inte riktigt om lusten sviker mig?! Vi får se vad de blir...



PS! Samtliga som röstade tycker att jag ska genomföra fler garnbyten. Skoj! :) Inte ett enda nej. :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig liten kanin du har gjort... Känner med dig, vi gjorde vårt badrum för ett år sedan. Jag gillar inte när det är stökigt, trots att hantverkarna höll undan bra.

Ha det bra!
Birgitta

Lena sa...

Hej,

min garnvän hörde av sig förra veckan och skrev att hon skulle skicka ett nytt paket när hon hade fått pengar. Sen dess har jag inte hört något. Vet inte vem hon är utöver hennes förnamn.

Anonym sa...

Sååååååååå söt Kanin ♥...
Waooo,men namn...!?? Det är inte lätt *thihi*

jonna d sa...

Så otroligt söt den blev och de fötterna är ju så fina. Tack för att du ville vara med i min virkalong.
//jonna d

Kristine sa...

Den kaninen var riktigt mysig :D När virk-lusten kommer tillbaka så får jag kanske ta och göra den ;)

Jobbigt med sånt stök, men får hoppas badrummet blir riktigt bra sen när allt är klart:)

Annan sa...

Fin kanin du gjort. :)
Fötterna var kluriga att få till, jag fick liksom göra klart dem innan jag förstod hur de var tänkta om man säger så... :)