tisdag 6 december 2011

Paketen far landet runt!

Åh så härligt! Nu börjar mail och kommentarer dyka upp om att paket i garnbytet kommit fram. Gissa om jag längtar efter mitt eget paket?! Samtidigt funderar jag massor på innehållet i paketet jag ska skicka. Undra om min garnbytarvän insett att paketet kommer från mig än!? :)

Utsikt från vävstugan har haft problem med sin internetuppkoppling, men nu verkar det funka (iaf för stunden!?) och svaren på frågorna finner du här. Så nu har alla fått svar av sina mottagare. Senast den 11 december, dvs på söndag, ska paketen skickas. Så de sista paketen ska nå sina mottagare i början på nästa vecka. Härligt!  Glöm inte att kika in hos er mottagare och lämna lite anonyma kommentarer så de får en chans att gissa vem du är! :)


Nu till de paket som kommit fram, Pysselkiisen har fått ett paket som du kan titta på här. Hon har gissat på sin avsändare, undra om hon har rätt? ;) De där får ni reda ut helt själva! 


Dessutom har Gunilla Nilsson som deltog utan blogg fått sitt paket. Gunilla vart jätteglad över paketet, och de värmande orden från "en främmande människa" i det bifogade brevet. Men hon hälsar att paketet innehöll mer godis, men hon glömde bort sig och smaskade i sig en hel del innan hon kom på att hon skulle fota paketet! Se hennes kommentar nedan, jag tror avsändaren kan se det som ett MYCKET gott betyg! 


"Det är så att jag i min iver glömde bort att jag skulle foto mitt fina garnbyte så 
godispåsarna åkte upp i en skål och sedan ner i min mage alldeles för fort....
 Lyckade hitta några kvarvarande i skålens botten och fick lägga upp dom för fotografering."



I helgen bakade jag pepparkakor med familjen, underbart skoj! Men jag glömde ju kameran... SUCK! Så inga bilder blev det på det... Men däremot köpte jag med mig en rosa amaryllis, som jag planerade med lite nyårskänsla. Älskar lila och rosa passar bra med lila....


Sen vart det en vit som fick en mycket juligare plantering. Tyvärr blev fotot inte så bra, men det är lite murgröna och en suuuupersöt tomte med hjärtan på luvan. :) Måste säga att jag blev riktigt nöjd med dem båda. Nåde affären om de är något annat är rosa och vita amaryllis. Då blir jag jätteledsen!


I helgen hade Garnaffären fraktfritt, så jag passade på att göra min första beställning hos dem. Paketet kom redan idag!! Supersnabb leverans. Dessutom fick jag med en julig godis. Gissa om jag smälte direkt?! Haha! Så lättköpt man är! Nej, men det visar omtanke om kunden, de gillar jag. Dessutom har de riktigt bra priser. Behöver du köpa garn så tycker jag absolut du ska ta dig en titt på Garnaffären.

Glöm inte tävlingen. ;) Imorgon kommer nästa del på virk-a-longen.

6 kommentarer:

Virablåtira sa...

Hmmm jag har en bild på en väldigt fin pepparkaka ;)

Kristine sa...

Ska bli kul att se allas paket :D Jag kommer skicka mitt imorn eller på torsdag, har så svårt att bestämma mig för vad som ska vara med i paketet ^^

Kristine sa...

Helt underbart skoj :D Tror du man kan slänga i "för mycket"? Känns som att mitt nästan kommer ha lite mycket smågrejer >.<

Rebecka sa...

Behöver köpa tejp att tejpa ihop "paketet" med, sedan skickar jag iväg det. Har bara en undran: vi som deltar utan blogg, kan vi skriva vem det är ifrån? Jag har skrivit ihop ett litet brev och undertecknat det med mitt namn och mejladress - är det okej, eller måste jag skriva om brevet?

Made by antiann sa...

Jättebra att du tejpar ihop ordentligt så inget försvinner under posthanteringen.

Självklart ska du underteckna ditt brev med namn och epost så du får kontakt med din mottagare. :)

Johanna sa...

Nu har jag också fått mitt paket, och luskat ut vem det var ifrån =D
Jag missade det där med att tejpa paketet, men tror du verkligen det är nån fara? Mina erfarenheter av postens förfrankerade kuvert är att klistret är jäkligt starkt, det går ju knappt att öppna när man vill =P Hoppas i alla fall att det kommer fram helt och fint...
Ha det fint!