fredag 7 oktober 2011

Bättre sent än aldrig...?!

Ja, jag får väl hoppas att ni läsare köparen den rubriken. Det var ju varit rejält dött ett tag på bloggen. Ett bra tag. Jag har varken haft tid eller lust. Men en kväll som denna, när hösten krypit på och sambon sitter och glor på riktigt tråkig fotboll, så kom lusten tillbaka. :)

Jag har fixat mycket i trädgården och lärt mig att jag ska ha tagetes i växthuset för att slippa ohyra! ;) Dessutom har jag virkat en del, bla en mössa. :) Carola på jobbet har gjort en liknande men i andra färger, ska försöka fixa en bild på den så ni får se hur fräck den är.


Just nu arbetar jag och Carola på ytterligare en mössa till två kollegor på jobbet. Fyra varianter av samma som blir otroligt tuffa, varje på sitt eget sätt.

Blir du sugen på mössen? Mönstret hittar du på http://www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Sok/virka/Makalosa-mossor/Mossa-Nattmossa/

2 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Välkommen tillbaka.

Jätte fin mössa.

Kram

Lena/isklockan sa...

Hej igen!!

Jo det gick jätte bra och jag är sååå nöjd. Ser fram emot nästa säsong.

Själv då ?? Har ditt varit till belåtenhet??

Kram