tisdag 3 februari 2009

Äntligen!!

Nu har äntligen min gigantiska bur kommit! Helt otroligt stor den blev. Den kom hem för 1,5 vecka sen. Men då hann jag inte inreda utan drog direkt till Vemdalen på semester. Och så en sväng till Björn. :) Men nu är jag hemma igen, så nu återgår bloggandet till lite mer normalt tempo.

Det är svårt att få med hela på bild... Nu har jag inrett den med lite leksaker, ett träd och lite hyllor. Tanken är att de ska få vänja sig lite innan jag sätter in mer grenar och rep.


Mathörnan är längst till vänster i buren. Ni ser en helt sönderäten citronmeliss och lite snacks. Jag lockar med allt gott just nu, så de verkligen vill äta ordentligt och förstår var maten finns.


Lite svårt att visa, men här ser ni trädet som står i en granfot med sand och vatten. Jag hoppas det slår ut så de får massa smaskiga skott att mumsa på! På taket står en liten leksak. :) Ni ser även fågelmataren som hänger i taket, i form av en gammal stuga. Där serveras fröblandning just nu! ;)








2 kommentarer:

Kraxarna sa...

Nuu ska de väl vara nöjda ändå :D Synnerligen bra storlek på buren!

Anonym sa...

Jättefin och stor bur :) Jag har också en hylla i min bur, kanonbra att ställa krukor och grejer på ;)