torsdag 21 mars 2013

Rutorna till Clara :)

Clara ville ha färgglada rutor med svart kant. Jag började med den blå, uppe till vänster på bilden. Det var första gången jag virkade den typen av ruta. Vart supernöjd! Sen virkade jag den traditionella röda rutan, och så snygg den blev med svart kant. :) Och en African flower kunde man ju inte skippa. Och sen kunde jag liksom inte bryta av med någon annan färg... Jag är liksom kär i de här färgerna just nu... Så ja, jag hoppas inte Clara tycker de är tråkiga för att de vart så enformigt i färgväg!?


Det här var de första rutorna i rutbytet som jag virkade i Tilda. Gud va jag ÄLSKAR Tilda! :) Men för de andra rutorna har jag haft mest passande färger i syntetgarn. Upptäckte att rutbytet är perfekt för restgarn! ;) Men nu börjar jag få till lite mer Tildafärger här hemma. :)

Inga kommentarer: