tisdag 13 november 2012

Bruna babysockar

Ibland blir man väldigt nöjd med något man skapar. Jag är så superdupernöjd med dessa små sockar. Hoppas bara de passar! För här vägrar bebis komma ut. En vecka över tiden och ingen bebis. Däremot har det varit mer eller mindre på gång i 4 veckor. Inte trodde jag att de skulle dröja så!? Nåja, barnmorskan säger att ingen varit kroniskt gravid hittills. Slår vad om att jag är den första! ;)


Sockarna är virkade i Lisa Uni och är supermjuka. Modellen för dagen är Jacks leksaksapa. kanske lite fel typ av fot, men söt apa! ;) Och jag har ju såklart följt videon jag länkade till i detta inlägg. Jag körde lite på känsla på längden på skaft och tå, så får vi se. Det blir nog enklare att virka till en existerande fot. Men jag hoppas dessa passar någorlunda. De är gjorda för att matcha vår bruna overall och björnunge-mössan. :)

2 kommentarer:

virka liten kaka sa...

Hej!

Tänkte på dig innan idag, kikade in i bloggen och såg att du inte då hade uppdaretat den.. Kanske bebisen som va på G.. men de va de ju icke. Men snart! :)

Ja, jag hoppas de ska bli bra med lite olika lila. Har inte orkar virka fler nu när jag varit dålig.

Det är underbart att kunna få hjälp, särskillt vid sånna här tillfällen när båda är sjuka.

Kram

Karin sa...

Hejsan! Jättesöta små sockar :) Karin