tisdag 13 mars 2012

En filt kanske?

Jag funderar på att låta mina african flower bli till en filt. Även om denna väska hos Alla dagar som gick är ju grymt snygg. Men om jag ska göra en väska vill jag nog göra den i bomullsgarn. Dessa rutor är ju av restgarn i akryl. Fast jag skulle behöva en liten väska att bära runt mina projekt i... :)


Jag har börjat på en annan typ av ruta, för filten blir snygg med olika typer av rutor har jag fått för mig... :) Jag har råkat köpa (ja där sprack restgarns-tänket...) Järbo Lady i en melerad blå/lila/vit nyans. Supersnyggt! Och mönstret till rutorna kommer från detta Drops mönster.


Just nu jagar jag fler mönster som kan ge rutor i passande storlek. Har du något förslag på snygga rutor?! :) Annelie i är tokig i rutor! :)

5 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Vilka fina rutor. Jag har tänkt i flera år att virka mormorsrutor i vitt till ett överkast. Men det blir aldrig av:-((

Kram

Unknown sa...

Hej vännen vilka mysiga färger älskar dessa blå nyanser. Mer mönter hittar du på stickskolan.se massa olika. ha en underbar kväll kram Beijan

Veronica sa...

Vilka fina rutor =) Det kommer bli en supertjusig filt, men vilket jobb... =)

Ja jag fick din adress, det är bara jag som har haft så mycket att göra att jag varit slarvig på att svara. Paketet har legat färdigt en vecka i hallen och jag har bara sprungit ifrån det hela tiden, men nu är det på lådan så det borde vara hos dej senast torsdag =)

Lena/isklockan sa...

Kikade på inlägget jag skrev när jag sådde dem och det var den 23 januari.

Ja ett vitt överkast vill jag ha.

Kram

Kristine sa...

Åh, de där rutorna ser jättemysiga ut :D Nån dag ska jag också göra rutor av något slag och göra en filt av det ^^