tisdag 17 januari 2012

Fröbeställning och ett het tips!

Sådärja! :) Nu är årets fröer beställda från Impecta. Det blev allt från favoritmoroten till tagetes. Jag HATAR tagetes. Verkligen hatar! Men nu är det så att de är väldigt bra för att hålla ohyra borta. Och mot slutet av sommaren fick jag vita flygare i växthuset. Så i år ska jag plantera tagetes och slippa sånt sk*t. Sådeså! :) Jag valde en sort som var på rea (halva priset), så de kostade bara 7 kr för 200 frö. Lagom billigt! ;) Dessutom var de ju inte sådär jättefula... Eller? Jo, de är sk*tfula. Men så får de vara...!

Bild: www.impecta.se

Annars blev det lite salladslök, vilket är en nyhet för mig... :) Paprika, äggplanta och squash är nytt likaså. Men lite nytt måste man ju testa för varje år... :) Och favoritmoroten är såklart Rainbow. Växer så det knakar och smakar smaskens!

Bild: www.impecta.se

Under veckan måste jag inhandla en till pluggbox. Jag har en som jag köpte förra året, men behöver en till. Minst! Jag blev helt förälskad i denna pryl! Så smart, smidig och framförallt lätt att ha på fönsterbrädan. När man plockat ur sina växter så är det bara att stoppa den i diskmaskinen. Den rymmer 49 små plantor. Supersmart!

Om du inte känner till pluggboxen så kika på denna lilla video så hajjar du grejen. :)


En hel lista över fröer som köpt till 2012 finns här, eller så klickar du på "Frön" uppe på listen under headern. Jag har en hel del kvar från 2011 och dessutom har jag ju fått lite intressanta fröer. När jag orkar/har tid ska dessa fröer läggas till listan.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller med dig om tagetes men dom gör nytta. O vad kul en massa fröer att så har inte beställt ännu men ska kika på listan du hade.Ha en skön kväll kram Beijan

Thessan sa...

hej! Nu är jag och mina amigurumis tillbaka i bloggvärlden. Någon kom över mitt lösenord till bloggen i höstas och efter det tappade jag blogglusten men nu är jag här igen, titta gärna in! Kram