fredag 23 december 2011

Jag har äntligen fått mitt paket i garnbytet!

Som jag har längtat! Jag älskar paket och jag har väntat, väntat och väntat på detta paket! Idag kom brevbäraren inte förrän vid 15.50. Normalt kommer han/hon runt 13-tiden. Jag hade faktiskt gett upp och tänkt att brevbärare kanske inte jobbar idag?! Men de gör de! Och de kom med ett underbart paket till mig. Jag slet upp det direkt, såklart! :) Och vad fanns i?


Fyra nystan Tilda, ett brev, en clover virknål 3,5 mm, en Chibi, en kexchoklad, te med smak av julknäck och pelagronfrön. Jag finner knappt ord...! Tusen tusen tack Pysselkiisen för detta underbara paket! 

Valet av färger på Tilda var jätte jätterätt! Att få en till Clover känns snuskigt lyxigt! Lika så att få en chibi! Jag kommer aldrig mer undra var i h*lvete nålarna är! :) Kexchoklad och gott te gör själen glad. Och att du fixat fram pelargonfrön!? De var liksom det lilla extra som fick mig att bli som bomull inombords! I vår ska jag odla pelargoner som doftar kokos, det ni! ;) Det är en hängpelargon med ljusrosa blommor, om min engelska är något sånär. :) Undra om Pysselkiisen också gillar pelargoner? I så fall ska hon får en stickling! :)

Och som extra "lök på laxen" så påstår Pysselkiisen att "det där från Kina" inte kommit ännu, utan att de dyker upp sen... Men hallå!? Det här var ju ett utomordentligt jätteperfekt paket, precis som de var! Nästan för perfekt faktiskt!


Minns ni isbjörnen Esbjörn? Månadstävlingen på Amigurimi i fokus är avgjord sedan en tid tillbaka, men jag har glömt nämna det i bloggen. Tävlingens första plats gick till en utomordentligt söt Fladdermus vid namn Orvar, vilket var helt rätt enligt mig (eftersom jag själv röstade på Orvar!). Esbjörn kom på andra plats, gissa om man blev riktigt glad?! Jippie! Min första amigurumitävling och en andra plats, inte illa! Priserna i tävlingen sponsrades av Pysselkiisen. Och snäll som hon är så skickade hon med ett litet tröstpris! :) Fyra små söta nystan av Svarta fårets Candy. Och min första tanke var: Åhh! Silver! Vad kan jag göra av det!? Så nu smider jag nya planer! Tusen tack för tröstpriset! :)

2 kommentarer:

Koneko sa...

Roligt att du blev så glad :) Tror du kommer gilla det som komma skall också ;) God Jul!

Kristine sa...

Vad kul att du fick ett så roligt paket :D Ska bli kul att se vad det är du får som kommer från Kina :)