söndag 11 december 2011

Paket, bullar och fröer

Nu ligger mitt paket till min garnbytarvän i postens händer. Det fick extra mycket tejp på sig för att hålla hela vägen. Det vart liksom lite fullt... Jag hoppas verkligen min mottagare Grodans ylledrömmar kommer tycka om innehållet. Hon listade ut mig direkt, när jag gav en ledtråd. Jag är nog inte så bra på att ge ledtrådar... ;)

Destination Dubbaj fick sitt paket i slutet av veckan. Vilket mysigt innehåll! Alla paket jag sett hittills är ju helt underbara. Vilket jobb alla lägger ned på paketen! Det är otroligt roligt att arrangera en sådan här grej när de blir så bra. :) Idag är sista dagen för paketen, så nu ska alla vara iväg. Under veckan kommer vi få se många fler paket. Jippie! Jag längtar såååå efter mitt! Jag samlar länkarna till samtliga paket på sidan om garnbytet.

Jag är inte heller bra på att förstå ledtrådar. Jag fick massor av ledtrådar av min vän i julklappsbytet hos En bok om dagen, men fattade inte vem det kunde vara... Jag gissade hej vilt och frågade till och med en person som vänligen svarade att jag var helt fel ute... Men efter mycket mycket tydliga ledtrådar hittade jag rätt, nu väntar jag spänt på mitt paket från Pysselfarmor. :) Paketet jag ska skicka i julklappsbytet är nästintill klart. Men min mottagare har nog inte listat ut vem jag är... ännu. Undra om jag kan ge ngn lite klurig ledtråd?!

Igår vart det lite julbak. Inför pepparkaksbaket förra helgen hade mamma bakat saffransbullar med vanilj. Både jag och Björn tyckte de var otroligt snuskigt goda. Mamma hade hitta receptet på Icas hemsida. Så jag surfade in och började baka. Degen vart väldigt lös, men jag lät den jäsa. Men när den jäst var den fortfarande så lös så den var riktigt svår att baka med... Men när bullarna vart färdiga så vart de inte lika goda som mammas, men de var helt klart värt det! :) Har du inte bakat lussebullar ännu, så baka dessa!


Även om de känns vääääldigt långt borta med vår och trädgård så har faktiskt Impecta släppt 2012 års nyheter. :) Jag brukar fira in vårens ankomst genom att beställa fröer runt nyår/början av januari. :) Så ska ske även i år... Men de känns väldigt långt borta. Faktiskt. Men när julen är över brukar jag förvandlas till "Nu kommer våren. Sådeså. Det här ÄR sista snön." ;)

4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Mitt paket till dig hoppas hoppas jag kan gå iväg denna vecka....det är litet snärjigt nu
;-))

Anonym sa...

Är lite velig just nu! Du måste hjälpa mig :) Har beställt något till dig från Kina men det har inte kommit ännu. Vill du att jag skickar ditt paket ändå eller ska jag vänta tills allt har kommit?

kram din bytesvän

Made by antiann sa...

Pysselfarmor: Ingen fara, jag väntar tålmodigt. :)

Anonym: Det är garnbytesvännen!? Vänta du på det du beställt. :) Men jag hoppas jag hinner få det innan jul!? Så nyfiken jag blir!!

Alexandra sa...

Hej, idag kom paketet =) Tack så hjärtligt :) Så snart jag får möjlighet så lägger jag ut på bloggen. Tack igen - Må Så Gott!!