måndag 4 april 2011

Vårtecken den 4 april

Tadaaaa! Jajamänn, snöfritt! :) Härligt! Det är plusgrader på nätterna och idag hade vi som bäst runt 11 grader i solen. Våren är på gång!


Jordgubbarna i grönsakslandet har redan massor av gröna blad och massor av nya blad på gång. Sättlöken jag planterade i höstas har redan kommit upp. Tyvärr måste jag riva upp både lök och jordgubbar i förmån för mitt växthus... Jag vill ha växthus men inte förstöra mitt fina grönsaksland! Nåja...


En murgröna tryckte jag ned i grönsakslandet i höstas. :) Den har övervintrat fint! Jag är osams med min kamera, den tog hemska bilder i solen. Någon inställning som fuckat?! Den fixade inte ljuset... Är den inte beredd på våren?!


Smultronen under vinbärsbuskarna är på gång!


Lisas vårkänslor är obeskrivliga! Livet leker!


Klättra och vässa klor, det är livet!


I helgen var jag på dop. Denna gång var det Jenny och Johans Vide som döptes. :) Trevlig att träffa vännerna lite.


3 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Härligt att våren är på väg. Fint med dop!

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vilken charmig blogg och fin vovve! :)

Kram Maria

Rosor och Pioner sa...

Fina vårbilder och det skall bli spännande att följa ditt växthusprojekt
Ha det gott
Susanne