måndag 28 mars 2011

Vårtecken den 28 mars

Jag tycker det blir enklare och enklare att lista vårtecken! :) Igår var vår tomt nästan helt snöfri, men inatt damp det ned en omgång till. Det kom inte så mycket, kanske någon cm eller så. Men men... Jag hade sett fram emot att visa en nästintill snöfri bild, men nej... Så vart det inte! Men det är mycket bättre än förra veckan i alla fall.


Ute i dungen är det snöfritt! :) Underbart!


Grönsakslandet har kommit fram, alldeles alldeles underbart! Synd bara att allt måste rivas. Växthuset ska ju stå där nu! :)


Andra vårtecken är Nordiska trädgårdar som jag besökte i helgen. En trevlig mässa som väckte en hel del kreativitet. Jag hittade inte så mycket att handla, men det vart en vit rosenknoppspelargon, lite kalla knölar och lite annat smått och gott. Det roligaste var att träffa Marie och få tips om hur man tar dahliasticklingar. Mer rapporter och bilder kommer med tiden!

En av mina gymnasielever har nu deklarerat att våren är här! Detta pga att vi numera går på sommartid. Hur visar han detta? Jo, shortsen har åkt på. Härligt! :) En kollega funderade på om han var riktigt klok. Jag peppade och hejjade. Våren är häääär! :)

Imorse hörde jag fåglarna sjunga innan klockan ringde. Och till helgen kommer värmen! :) Våren är häääär! Nu väntar jag bara på att myrorna ska vakna. Då är sommaren här. Enligt mig. Och när försvinner nattfrosten så mina plantor kan flytta ut?! ;)

2 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

En markant skillnad sedan förra veckan. Idag hittade jag de första tussilago så visst är våren här...men shorts nu, burr lite väl kallt va?
Ha en fortsatt bra vårvecka
Kram Susanne

Ann Catrine sa...

Vad roligt att du lämnat vårtecken
i min blogg och därmed är med i
min utlottning!

Lycka till ;-)